torsdag 28 juni 2012

Reseuppdatering

Första dagen i London berättade jag ju om i tidigare inlägg så känns som om en upprepning vore onödigt.
London dag 2: Började dagen med en inte så gid Engelsk frukost. Ett smakprov på vad som väntas i Usa kan jag tänka mig, muffins, croisanter fyllda med smörkräm, vittbröd, margarin, marmelad, yoghurt som bara smakade smaktillsattser, juice och choklad. Allt det där som jag inte äter, haha.
Hur som helst, tog vi en promenad genom Hyde Park till Harrods. Där spenderade vi endast en timme om inte mindre, då vi gick igenom i stort sett hela affären sist vi var där. Efter det blev det lite shopping i området och så åt vi lunch på våran favorit restaurang. Vi åt där förra året när vi var i London och att vi skulle äta där igen var ett måste! Efter ett litet missförstånd fick jag min mat så gott som gratis, tackar tackar! Vi tog sedan en taxi i Oxfordstreet och shoppade hela eftermiddagen. Efter många timmars shopping och promenerande bestämde vi oss för att ta oss tillbaka till hotellet och fika någonstanns på vägen.
Hittade ett supermysigt fik efter några villospår. Kom in i ett område där de satt och rökte på så gott som över allt och på cafféerna stod de och hyvlade kebab i skyltfönster så det lockade inte supermysigt att ta en mysig fika där. Vi gick tillbaka till hotellet, tog igen oss lite och spelade spel. Sedan bestämde sig jag och mamma för att ta oss till The Swan, en pub som ligger på bayswater road, för lite kvällsmat och öl. Vi tog även en kvällspromenad i Kensington gardens.
Dag 3: Efter utcheckning begav vi oss till Regents Park där jag gärna ville spendera några timmar. Vi satte oss vid vattnet och läste, njöt av solen och hade det allmänt mysigt. Vi gick och åt lunch på en italiensk pasta restaurang och sen köpte vi med oss fruksallad från Pret a Manger och gick tillbaka till en Regents Park och njöt av sista timmarna i London. Efter lite flygförseningar landade vi i Sverige halv tio på kvällen.
Har varit en upplevelse och riktigt kul att göra något med Mamma & Julia och jag kan vara konstatera att det var en grym studentpresent.

Kommer ett smakprov på några bilder, mer kommer ikväll. Nu ska jag iväg till Skövde och fika med saknade Clara!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar