tisdag 31 juli 2012

Häslostatus - excellent!

Allting har gått som jag hoppats och hälsokontrollen är fixad. Fick blanketten ifylld, blev undersökt & fick mediciner utskrivna på mindre än en kvart och 500 kronor. Har ju hört skräckexempel om de som fått betala det tredubbla för samma saker. Vet att på min vårdcentral jag tillhör egentligen (Töreboda) hade jag fått betala något i den stilen. Efter läkarbesöket i Hova åkte jag till Skövde där jag inhandlade mig en ny dator. Gjorde ett riktigt kap och sparade några tusenlappar, det uppskattas! Sitter med min nya dator i skrivande stund och känner mig nöjd, men blir nog ännu nöjdare när jag installerar photoshop som jag införskaffade mig i samband med mitt systemkamera inköp. Nu är det köpstopp fram till den 10 Augusti när jag beger mig på roadtrip.
På kvällen mötte jag upp Clara på Pims och strax efter dök två blivande au pairer upp. En som skulle bo i Washinton med Clara och en som ska bo i Boston nära mig. Superroligt och de var så himla trevliga båda två. Är säker på att jag kommer träffa Bostontjejen igen och ser fram emot det!!
Bestämde även att alla vi fyra ska planera in en weekend i New York snarast möjligt.
Nu ska jag pyssla lite med datorn (helt galet att jag blir som ett barn pånytt igen så fort jag inhandlar nya teknikprylar!!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar