måndag 30 juli 2012

You've got mail!

Den hemlagade smörgåstårtan gjorde succeé och inte sista gången den görs i det köket kan jag lova. Fick svar på det mailet jag skickat till min värdmamma. Hon skulle be deras nuvarande au pair att skicka några bilder på rummet och så vidarebefordrade hon ett mail från min LCC. Som au pair med Cultural Care måste man delta i ett visst antal LCC möten,  man har möten med sin LCC (som handledare/kontaktperson för au pairen o familjen) och de andra au pairerna som LCC:n har ansvar för. Septembersmötet kommer vara på en au pair kryssning och Lauren, värdmamma, frågade om jag skulle vilja åka på den och erbjöd sig att anmäla mig isåfall. Sagt och gjort, mitt första au pair möte blir på Boston Au pair Cruise.
Fick även ett mail från deras nuvarande au pair med bilder på mitt rum. Rummet är minst sagt rymligt. Queen size bed, egen tv, eget badrum med fin dusch och toalett. Tror jag kommer trivas superbra! Av respekt för deras nuvarande au pair lägger jag inte ut bilderna här då hon har sina privata foton osv i rummet. Ska svara på au pairens mail nu, medans jag ska kika klart på One Tree Hill s 4.


Tog kort på ett av Lördagens inköp, ett vitt E som ser rosa ut i skenet av min fina ljuslykta som jag fick i studentpresent. 


2 kommentarer:

  1. Hej! Jag har precis läst klart allt om dina förberedelser inför USA, och jag ser framemot att få läsa hur din tid i usa kommer att bli :D Lycka till med allt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå Jenny! Vad roligt! Känns kul att ha lite läsare :) Stort tack, ska uppdatera dig om hur det går. Hoppas att du kommer iväg snart du med :D

      Radera