torsdag 20 september 2012

Inte så farligt

Okej, det som hände igår var inte så farligt. Mest jääävligt pinsamt. I Sverige skulle detta aldrig ha hänt... Jag skulle gå tillbaka till bilen efter några timmar i Boston, hämta upp Sohpia och åka hem, men när jag kommer till gatan jag parkerade på är bilen inte där. Spårlöst borta. Va faaaaan var min första tanke. Jag trodde helt ärligt att blien blivit tagen... Som tur var hade jag med mig Martina som stöd.. Kände paniken komma och ringde min värdmamma. Först trodde jag att jag kanske tappat vettet och glömt bort att jag parkerat på en annan gata men så var inte fallet. Gick för att möta upp Sophia och gick tillbaka till där bilen skulle ha stått. Ringde 911 för att tillkalla polis men då säger Sophia att hon vet vad som har hänt. Jag har parkerat bilen för nära en brandpost och fått bilen bortbärgad. Underbart!! Efter ett inte alltför roligt samtal till sos fick jag ett nummer till "towing company" ringde dit men de hade inte hämtat min bil... fortsatte jakten efter bilen genom att ringa ytterligare några nummer. Till slut fick jag tag på adressen där bilen stod inlåst och min värdmamma satte sig i bilen direkt för att komma och hjälpa till. Hon frågade om jag var okej och sa att jag inte skulle oroa mig.. Vi åkte ut till en annan del av Boston där de hade bilen. Jag ville såklart betala bärgningsavgiften och bötern men det gick inte min värdmamma med på. Så hon var snäll och fixade det, men jag skämdes jättemycket!! Hur fasen skulle jag veta att man inte fick stå där?!
Nu har jag lärt mig och en läxa och jag är glad för att bötern inte var på 700 dollar som den vanligtvis kan vara när man gör som jag gjort. Det var inte billigt, men de kunde varit värre... Jag var nere resten av kvällen och min värdmamma sa åt mig att gå o vila istället... Imorses pratade jag med min värdpappa om vad som hänt, han sa samma sak, oroa dig inte, det är inget du kunde veta, släpp det nu men nästa gång kanske du kan parkera på ett annat ställe? Haha, det tror jag verkligen att jag ska... Har verkligen världens snällaste värdföräldrar. De har frågat flera gånger under dagen om jag återhämtat mig från gårdagen, och om allt är bra och så har de sagt åt mig att lägga det bakom mig... Vilken vecka.. Har ringt 911 2 gånger på 5 dagar. Hoppas jag ringt tillräckligt för iår. "En olycka kommer sällan ensam" men nu räcker det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar