torsdag 27 september 2012

Update från trött tjej

Har haft en riktigt bra dag. Barnen var lediga hela dagen från skolan pga en judisk högtid som firas i USA (kanske i sverige med har ingen aning?) men här är det en röd dag och alla är lediga iallafall. Trodde att det kanske skulle bli svårt att hitta saker att göra med barnen då de har lite utspridda åldrar och intressen men de gick förvånansvärt bra. De äldsta barnen gjorde läxor, jag förhörde den ena av tjejerna och pojken lekte mycket med sitt lego. Vi fixa lunch tillsammans och efter den åkte vi till Wellsley och jag bjöd dem på frozen yoghurt. Blev lite stressigt då man är så van vid att alla tar kort, men icke det här stället, så fick springa runt halva samhället för att hitta en bankomat, men det löste sig till slut. Körde hem barnen som hoppade direkt över till Laurens bil och sen var jag off. Slutade 2,30 inte van vid det och gud vad skönt det var! Vad lång dagen blir och vad mycket man hinner med?! Pratade med min syster via Viber i telefon en bra stund, skypade som sagt med pappa, körde ett svettigt pass på gymmet, duschade, blev upphämtad av Marie, kvällsfikade i Wellsley och skaffade en ny vän. Min försöka tyska au pair kompis i Weston. Känner mig lite mer internationell nu och det är ett spår i rätt riktning. Är så svårt när man umgås med svenskar och blandar engelska och svenska hela tiden. Man hinner liksom inte komma in i det ena innan det är dags att byta språk. Svårt att förklara.. Är väldigt glad över alla vänner jag fått här, både svenska som tyska! När jag kom hem från Wellsley pratade jag med min värdpappa en bra stund. Vi blev ståendes i köket och pratade om allt mellan himmel och jordfräs. Märks att amerikanarna inte är vana vid att länder har gratis utbilning. Collage här är inte att leka med!!
Tänkte att jag skulle kolla på ett avsnitt one tree hill, hade helt glömt bort att jag har några säsonger att kolla på. Glad överraskning.




3 kommentarer: