lördag 27 oktober 2012

Första intrycket

Oj vad svårt det här kändes att skriva. Gårdagens intryck av familjen blev väldigt blandat. Det första som hände var väl att jag fick höra både en och två saker av deras gamla au pair. Kändes inte så jättekul. Vi skulle sedan åka till W's skola senare på kvällen för det var en halloweenfest där,  blev introducerad för många personer. Finns en familj här som heter EKLUND. De är väldigt omtyckta och äger en chokladbutik som det går väldigt bra för. Träffade yngsta dottern i familjen, hon var runt 30, jättesöt och snäll tjej. Hon tyckte jag skulle komma förbi butiken för att få lite familjerabatt, haha. Senare på kvällen beställde vi hem pizza vilket var mycket uppskattat då jag inte ätit något sedan min och Emelies brunch. Efter vi ätit satt jag och pratade med A och pappan i en timme. De är jättetrevliga och vi kommer bra överrens, skämtade mycket och det kändes lätta att prata med. Dock är det så kallt här hemma. De går runt med fleecetröjor, dunjackor och uggs inomhus. Brrr.

Skypade med Johanna i SF en bra stund också, kändes väldigt skönt. Kändes väldigt välbehövligt att få prata av sig med någon lite. När jag vaknade nu på morgonen var det bara yngsta pojken hemma. A och pappan är på soccer men vet inte vart mamman är, hon skulle skriva en lapp om vart hon var men blev nog inte så. Pojken visade mig lite runt i köket och vart jag skulle hitta saker och så. Hittade hjorton sylt från IKEA så det åt jag på en rostad macka. Gud så gott det var!!
Såg att de hade flingor så bestände mig för att ta det med, men öppnade paketet och insåg att det var mer mögel och otrevligheter än det var flingor så bojkottade den idén ganska snabbt.

Var ute i trädgården och spelade amerikansk fotball med W en stund efter frukosten och sen gick jag in för att fortsätta packa upp. Men blev ingen uppackningen utan skype med Hannisen istället, vilket jag tyckte kändes viktigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar