lördag 27 oktober 2012

Transportation Security Administration

Min svarta stora resväska är väldigt bra på många sätt, men den har inte ett så kallat TSA lås. Det är en speciell typ utav lås som kan öppnas med en universalnyckel för att tullen ska kunna inspektera väskan. Kontroller görs på måfå och om det är så att väskan inte har ett TSA lås så kan tullen bryta sönder väskan för att få öppna innehållet. Min väska har inte det låset, men jag har köpt till ett extra lås som använde idag. Hur som, imorses låste jag de vanliga låset på väskan och sen precis innan jag skulle checka in väskan så låste jag upp det och använde bara det extra låset som var TSA godkänt. Vilket visade sig vara tur. Skulle öppna och packa upp den väskan nu och hittar ett papper om att tullen kollat igenom min väska. Vågar inte ens tänka på hur kul de hade varit att inte haft en hel resväska..



2 kommentarer:

  1. Va har du på huvudet? Har du blivit en bäver? ;) Haha
    /J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så kallt här, så fick ta på mig ett pannband ;)

      Radera