fredag 16 november 2012

Life goes on!

Dagarna rullar på och man kommer in i de gamla vanliga rutinerna på ett kick. Ibland känns det inte som om jag varit iväg alls. Men när jag klickar in på mina bilder i datorn och ser alla saker jag varit med om och alla fina vänner jag har i USA så känns det väldigt tungt. Varför hade jag sån himla otur? Varför sitter jag hemma i töret när jag kunde leva livet i usa? Försöker intala mig själv att jag har det bättre hemma. Jobba ihop pengar, och åka tillbaka så fort jag har tillräckligt sparat. Och då ska jag verkligen leva livet. Som turist, inte som någon barnflicka som har 120 saker i luften hela tiden.

Jag har fått väldigt många fina kommentarer och har många som stöttar mig. Det är jobbigt att prata om det som hänt och försöker lägga det bakom mig även om det inte är det lättaste. Jag inser hur fina personer jag har i mitt liv. Så många som bryr sig, stöttar, finns där och kramar om mig. Det är sånt jag behöver nu. Umgås med mina nära och kära. Ikväll intar vi Hjo för fredagsmys hos Filippa och därefter ska vi prova på Skövdes uteliv. Mysig fredag med fina vänner.

Bloggen lever förmodligen vidare, men med helt andra uppdateringar än vantligtvis. Jag har inte tappat hoppet om att få förverkliga mina drömmar. Det gäller bara att skaffa nya mål och just nu känns det som om jag har FÖR många saker på min lista. Att börja plugga - det kan vänta. Om jag ska läsa i 5-6 år, då kan jag bannemig leva livet i ett par år till, först.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar