onsdag 17 april 2013

San Francisco

Hej på er!
Fredagen i Boston blev toppen, toppenbra! På kvällen åkte jag, Emelie, Sandra, Louise, Ebba, Fanny och Cecilia in till Boston där vi avnjöt goda tapas och smaskig sangria. Vilket härligt gäng. Och vilken härlig kväll. Efter middagen begav mig jag, Emelie och Sandra oss ut till Cambridge där vi gick ut på en mysig bar. 80 tals tema men jag var inte sen med att önska SHM. Blev en hel del svenskt och vi var mer ä nöjda. Riktigt kul att festa med så många lika typers folk. Lovar, alla typer fanns där. Blev både en och två drinkar och lika många tequila shots. Hittade ett härligt gäng amerikanska killar som vi hängde med. Så nu har jag lärt mig lite amerikanske "drinking Games" som vi får prova sen tjejer! Vad som hände i taxifärden hem stannar där, men kan säga så mycket som om jag varit med om ett amerikanskt frieri, men jag kommer hem trots det.

På lördagen tog vi oss upp tidigt och åkte iväg till premium outlet i wrentham. Stannade tillämpa new England patriots hemarena, vilket var riktigt kul att se. Shoppingen blev lyckad och fick riktigt ont i armarna efter att ha bärt så många kassar. Blev en designerklänning rikare, köpte även bare minerals, en Marc Jacobs klocka i silver, ray bans, converse och lite mer kläder. Lyckad dag med Sandra och Emelie!

Söndagen började med tidig uppgång då vårt flyg till san Francisco gick redan 7.10.
Efter liten försening i L.A kom vi fram och hade hela eftermiddagen på oss att njuta av dagen. Så himla fin stad. Helt ärligt så är det den vackraste jag sett. Så mysigt. Slår tillochmed New York (de ni!).
Jag och Emelie åkte cablecar, som går precis utanför vårt så centralt placerade hotel, till fishermans Wharf. Där strosade vi runt, tittade på souvenirbutiker, sjo lejonen, bubbla gumpm shrimp och mycket mer. Påvägen hem med cablecar:en så tyckte chaufförernas någon konstig anledning att jag verkade vara en rolig person att driva med. Så han drev på ett tag om att jag borde åka tillbaka till Alcartaz och så vidare. Lite senare kliver en polis på och chauffören säger att han borde ta mig till fängelset. "Wait, I recognize that girl! She's the one who wanted to have my handcuffs. That's a bad girl."
När turen var slut bad chauffören mig i Emelie att stanna kvar o vi fick en egen liten fotosession på cablecaren. Efter en stund kom polisen tillbaka och ville vara med på bild även han. Helt otroligt hur snälla, vänliga o trevliga människor är här. Poliserna på gatan hälsar på en, staden är hur mysig som helst och de finns massor att se. Vi har under måndagen åkt en guidad busstur till golden gate bridge, lombard street, the painted ladies och mycket mer.
Vi åt en mysig lunch picknick utanför the seven sisters. Urmysig dag. Lite shopping o mycket promenerande. Imorgon står Alcartaz på schemat och vi ska även ta oss över golden gate bridge.

Vill passa på att sänka alla mina tankar till de drabbade av bombattentaten i Boston. Helt ofattbart. Senast igår sa jag och Emelie att Boston kändes så himla säkert jämfört med SF, det får vi äta upp nu. Är riktigt glad över att ingen av våra vänner eller världfamiljer blev skadade. Lots of love to you all!
























2 kommentarer:

  1. Hej! Har läst din blogg ett tag och sett hur du hade de som au pair! jag håller själv på med min ansökan om att bli au pair i USA med cultural care! jag förstår att du inte skulle rekommendera dom som organisation, man blir ju mörkrädd när man läser det som hände dig! de är största mardrömmen verkligen.. jag undrar bara om du hört något mer dåligt om CC och sådant? detta kan säkert hända med vilken organisation som helst men skulle gärna höra mer om själva cultural care. Tacksam för svar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå! Vad roligt att du är inne på att åka iväg. Kommer garanterat bli en upplevelse för livet. När jag var i Boston umgicks jag med ett gäng tjejer som kommit dit några månader innan mig - och flera av deras kompisar hade hamnat i konstiga familjer och det slutade med att de åkte hem efter ett fåtal veckor i USA. Och även de av mina vänner som är med cc så ångrar dom att de åkt med cc. Många har blivit illa bemötta eller stött på problem och hjälp är inte så smidigt att få. Och även om de inte är några stora saker så är det väldigt många som alla som ångrat att de inte åkt med SI. cc är bra - så länge du inte får problem. Men vågar man chansa? Mina bekanta som åkt med Skandinaviska Institutet har inte betalat lika mycket pengar och de har i helhet fått bättre stöd. Hoppas du kommer iväg och får ett lyckat år, håller tummar och tår!!

      Radera