tisdag 28 augusti 2012

I'm alive!!

Hej alla fina!! Jag ska inte ljuga om att det var svårt att säga hejdå till min familj imorses. Det kändes förjävligt rent ut sagt. Skönt att vi var flera i samma situation så vi fick varandra på andra tankar. Sitter just nu i mitt "hus" på au pair campuset. Hade turen att få rum i det enda envåningshuset vilken man verkligen uppskattar när man har tunga väskor (med liiite övervikt).
Flygresan har gått bättre än förväntat och det gick ingen nöd på mig. Har haft sällskap med tjejer från "hemtrakten" hela vägen. En tjej från Tibro, en från Tidaholm och min fina gymnasiekompis Johanna från Skövde. Killarna som var flygvärdinnor på planet kan ha varit det roligaste sådana jag varit med om. När jag somnade sprang en av dom fram till mig; Are you okay sweetheart?! Och när jag var det så sa han: oh that's great darling!! Snälla som dom var gav dem oss ganska mycket hjälp med att fylla i pappren som behövdes för att komma in i USA, inte lätt! Fick gå åt sidan på säkertskontrollen på JFK men inget värre än så. När vi hoppade på bussen påväg till skolan åkte vi förbi både Volvo och Saab bilhandlare och på radion spelades Avicii. Det kändes riktigt svenskt. Imorgon börjar lektioner klockan åtta, så då ska jag försöka vara upp. Är så varmt här, SKÖNT med lite värmt, äntligen.
Är dödstrött men vill inte gå och lägga mig, då jag än så länge är ensam i mitt rum. De andra kommer dyka upp under natten...
 Delar med mig av lite bilder från dagen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar