onsdag 29 augusti 2012

NY day 2

Morgonen började med en amerikansk frukost, måste säga att den inte var så dum. Det fanns yoghurt, frukt, kaffe, juice och bagels, helt okej om någon frågar mig. Därefter har dagen tickat på med lektioner heeela dagen. Var lite regn på morgonen men det gick över fort och solen har varit framme väldigt mycket. På lektionerna skulle man göra ett "craft project" alltså pyssla ihop någoting. Jag och Emelie gjorde en sjukt snygg midsommarstång. Kändes lagom svenskt och vi är nöjda med resultatet, ni ska få se bild på mästerverket imorgon!! När alla lektionerna för dagen var slut och vi ätit kvällsmat gick vi till vattnet en bit från skolan och kikade. Såå fint!! Vi blev dock inte kvar länge på grund av alla mygg...Några bilder blev det iaf. När vi skulle gå tillbaka till vårt campus såg Emelie att det såg ut som om det kom massa ljus från olika ställen. Vi såg eldflugor, på 1 meters håll, gud vad häftigt det var! Vi kunde inte låta bli att tänka på lejonkungen och då insåg jag att det här nästan är som i en saga. Så många intryck, så mycket människor, så mycket att lära sig och så mycket förväntan.
Fick ett fint paket och hälsning från min värdfamilj idag, fick lite anteckningsblock, penna, keps, snacks och resan till New York på Torsdag betald, så himla snällt av dem!!

Sitter i allrummet med Emelie och hjälper henne starta en blogg, exciting! Om en liten, liten stund blir det sängen. Känns som om jag är lite inne i Sverige tid fortfarande och då är det väl inte konstigt att jag är trött om klockan är runt halv fem  på natten?

Läste på en au pair blogg för ett tag sen att sängarna på skolan var värdelösa. Kan inte annat än att instämma. Så fort man rör sig, då menar jag minsta, minsta lilla, så låter det så galt högt. Hur mycket ljud kan en säng ge ifrån sig egentligen? Måste även tillägga att jag är så glad över dessa härliga svenskar. Är ett helt gäng glada tjejer och killar från Sverige som är på skolan. Ganska många utav tjejerna ska även bo runt Boston, sweet!








4 kommentarer:

  1. Vad roligt o få läsa om hur du har det. Toppen!!! Kul men alla bilder också =). Häftigt o få se eldflugor. Gulligt av din familj o ge dig allt detta som du fick. Ha det gött. Vi höres av snart igen. Puss puss mamma <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack älskade du!! Haha, ja det var en upplevelse ;) Jättesnällt av familjen, skickade ett mail och tackade och berättade att jag kommit fram ordentligt :) Ha det så bra i helgen!! Puss <3

      Radera
  2. Hej på dig. Skönt att du har det bra. Gullig värdfamilj som skickat saker till dig. Sköt om dig. Kram Annelie med familj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan!! Ja, jag har det toppenbra! :) Imorgon bär det av in till New York City, underbart! Hoppas allt är bra med er hemma, kram kram!

      Radera