fredag 21 september 2012

Ett bra avslut på dagen

Dagen började otroligt bra men av någon anledning kände jag mig nere när jag fick ett mail hemifrån... Ibland inser man hur mycket som faktiskt kommer ändras när man är färdig här och ska åka hem till Sverige igen. Vad kommer man att mötas av? Aldrig roligt att få höra om de hemska saker som händer med de som finns så nära en hemma.. Skickar massa tankar till närstående och vänner.
Min värdmamma såg på mig att jag var lite nere, så hon tyckte att jag skulle spela basket med henne och James, o gud vad kul de var!! Mitt humör vände fortare än jag kunnat ana.

Efter jag slutat jobba skyndade jag mig iväg till min "partner in crime", Emelie. Vi hade myskväll, tittade på inget mindre än Björn Gustavssons film - ett livsverk. Var inte igår man såg de scenerna och vi fullkomligt vek oss dubbla av skratt. Precis vad vi två behövde. Emelies mamma hade även skickat över lite svenskt lösgodis som vi mumsade i oss. Mottages med öppna armar från min sida om någon är intresserad av att skicka något, haha. Min värdmamma sa att jag fått ett grönt paket idag, och mycket riktigt var det så. Mamma skickade hit lite överraskningar, det var träningskläder och lite små saker. Jättesnällt av dig mamma, nästa gång kan du gärna skicka med en liten hälsning, ett handskrivet blev eller så ;) Nu ska jag krypa ner i sängen. Imorgon väntar sovmorgon då jag börjar 14,30 - LYX!!!

2 kommentarer:

  1. Tur att du och Emelie har varandra. Viktigt att ha en god vän att umgås och kunna prata med. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon är verkligen min störta trygghet här borta!! Skönt att ha någon nära vän som man kan ringa, eller åka till när man vill prata av sig, eller bara ha lite kul! Annars hade det aldrig funkat. KRAM!

      Radera