lördag 22 september 2012

Friday - i'm in love

Skulle fixa något att äta i köket innan det var dags att börja jobba och då möter jag Ellie som varit iväg på läger några dagar med skolan, hon springer fram till mig, hoppar upp i min famn och säger att hon saknat mig, hur man kan låta bli att bli glad då? Vi pratar och hon fixar lite med läxor medans jag plockar upp lite här hemma. Vi möter upp James som hoppar av skolbussen, fixar snack, jag och James leker med lego och sen går vi alla ut för att leka i det fina vädret. Vi spelade tennis, fotboll och barnen cyklade lite utanför huset innan det var dags att fixa middag. Efter vi alla tre fått i oss lite mat åkte vi mot stallet för Ellies ridlektion. Jag och James roade oss med att spela lite spel vi haft med oss och så besökte vi en liten farm som finns i närheten. Påvägen hem från ridningen släppte vi av Ellie som skulle på ett event hennes skola anordnat. Med myskläderna på kröp James upp i tvsoffan och fick snart sällskap av mig och värdföräldrarna som kommit hem. Mina värdföräldrar tyckte att jag var värd en ledig helg så de strök de timmarna jag skulle gjort och inte är jag ledsen för det. Ska ändå ut och äta med familjen imorgon, är ju Ellie b-day!!!

När jag slutat jobba halv nio hämtade Sabina upp mig och vi åkte till Framingham och kikade på bio och det var en upplevelse i sig. Låter bilderna tala för sig själva, men helt plötsligt kändes Sveriges bio väldigt liten... Vi såg en film som hette A good call och handlade om 2 arbetslösa tjejer som startade ett lite speciellt företag... När filmen var slut och vi skulle ta våra saker ser jag inte min plånbok. Letar för fullt men att någon i biosalongen skulle ha tatt den var inte så troligt med tanke på att vi vara var 10 personer som alla satt väldigt utspritt... Kommer på att jag inte sett plånboken sen jag var på toaletten innan filmen. Min fina, nya, plånbok. Vi mer eller mindre springer ut ur biosalongen för att kolla på toaletterna men självklart finns de ingen plånbok kvar.. Med hjärtat i halsgropen frågar jag killen i informationsdisken om han fått någon borttappad plånbok, men jag behöver inget mer säga förens han frågar hur mycket jag är villig att betala för min fina plånbok. Hade tur, någon hade lämnat i min plånbok och ALLT var kvar. Till och med min check som jag inte hunnit lösa in än. I den sekunden kände det verkligen som om min otur vänt och att det kommer gå bättre nu framöver.
När jag kommer hem ser jag att mina värdföräldrar öppnat dörren till våningen där jag bor, lämnat dörren på glänt och tänt ljuset. Det är sånna småsaker som gör att man trivs. Sånna saker som jag vet att mina föräldrar skulle gjort åt mig hemma, det värmer i hjärtat. 

Vet ni mer vad jag gjort idag då?! Sett en livs levande iPhone 5... någon i huset är numera en lycklig ägare till denna..








Ja, drickorna ÄR så där stora som på bilden..



Att få rinnande smör i kranen på bion...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar