måndag 24 september 2012

Min helg

Sååå, igår åkte vi till en japansk restaurang där vi åt suhsi. Hade nog förväntat mig att det skulle vara farligare än vad det var. Det där med att beställa sushi för första gången, det är värre än att hitta ut ur en labyrint. Lyckligtvis fick jag hjälp av Lauren som tipsade mig om bra sushi för nybörjare.  Allra först fick vi in skålar med nykokta soyabönor som vi åt, gud vad jag har lärt mig att tycka om det. Mumma!! Till förrätt beställde vi in olika dumplings (några med kött och några med räkor, jag föredrog dock de med kött) och sen till huvudrätt blev det både det ena och det andra. Jag smakade på en nudelsoppa med kyckling och olika grönsaker i fiskbuljong, helt okej var det. Mina sushi bitar var dels ett safecard - ris och avocadorullar och så var det räka, kryddmajonäs, gurka, avocado och rom i sushin. Riktigt gott var de faktiskt, och de skulle jag absolut kunna tänka mig att äta igen. Pappa; det fanns annan mat än fisk, men jag kände att det är lite extra kul att våga prova så mycket nytt man kan, eller hur? När ni kommer hit tar jag med dig dit så du kan få smaka samma sak, vet att du skulle gilla de :)
Efter vi avnjutit god mat i en lokal man knappt kunde höra vad man tänkte (stoooora sällskap med amerikanare som fått i sig några öl håller en ganska hög ljudnivå) så begav sig värdfamiljen hem för filmkväll medans jag åkte hem till Emelie i Waban. Emelie jobbade kvällen, men hennes värdbarn går och lägger sig ganska tidigt så vi hade flera timmar på oss att hänga. Vi hade tidigare under dagen inköpt frozen yoghurt, färsk frukt, philadelphia ost med vitchokladsmak, hummus, grönsaker och dippmix, allt för den ultimata hemmakvällen.



Imorses började jag och Emelie dagen på gymmet där vi körde en Body Curcuit klass. Det var som en aerobicsklass som hade mycket styrka och hela tiden blandat med koreografi. Mycket inslag av boxersize vilket gillas starkt. Efter en välförtjänt dusch åkte vi till Natick shoppingmal och spenderade några timmar där innan vi gick till Cheesecake factory där vi avnjöt en riktigt god hamburgare. Mot alla odds åt vi ingen cheesecake, men vi har ju några fler månader på oss att prova alla sorter!  Vi åkte hem till Emelie och blev där upphämtade av Viktoria och Caroline för att ta oss till Mendon där det skulle visas drive in bio. När vi kom dit upptäckte vi att det blivit något missförstånd och att sista visningen för i år, var igår.. Så vi får vänta ett tag till på den bion, men det gjorde ingen för vi hade roligt ändå! Vi satte oss i bakluckan på bilen och hade picknik. Mysfaktorn var hög och det blev en lyckad kväll! När jag kom hem satte jag mig och pratade med mina värdföräldrar och så kikade vi lite på dagens fotbollsmatch. New Englands Partiots vs Baltimore Ravens.Fick reglerna förklarade för mig allt eftersom matchen pågick och jag ser fram emot att se en match live. Nu ska jag sova, helt slut efter en rolig helg.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar