måndag 15 oktober 2012

Boston och AMC

Har haft en bra, ledig, dag idag. Började dagen med att sova ut, fixade mig snabbt och åkte till Riverside för att möta upp Ebba & Jessica. När jag stod där och väntade fick jag se ett bekant ansikte - från sverige!! Louise som kommit hit nu! Vi träffades lite hemma i Sverige och hon var även hemma hos mig en dag i somras, var superkul att springa in i henne då vi inte har setts här tidigare. Hoppas på att vi ses snart igen. Vi åkte tunnelbanan in till Boston, hoppade av vid Park Street och bytte linje för att ta oss bort till Harvard Squere där vi även mötte upp Emilia. Så idag köpte jag en hoodie. Med Harvard tryck, turistigt och bra. Vi gick runt och kikade på diverse olika buktiker och mysiga gränder och sen tog vi en lunch på ett mexikanskt taco ställe. Vi hann även med att prova på en varm choklad - som var himelsk. Den kan man verkligen kalla just varm CHOKLAD och inte bara varm mjölk med lite pulver i. Timmarna sprang iväg och vips hade vi varit inne i Boston i måånga timmar. Så vi drog oss hemmåt till Riverside igen och jag åkte bort till Waban, hämtade upp Emelie och sen tog vi oss bort till Chestnut hill där vi såg på bio med Victoria. Pitch Perfect såg vi och den var bra. En riktig feel good film, precis vad jag behövde och vi gick glada ut från bion. Många av låtarna i filmen var svenska, Europe, Roxette, Agnes, Ace of Base var några utav dem som vi snappade upp. Nu skypar jag med min fina Johanna i San Fransisco.
Imorgon klockan 9 kommer min LCC hit och vi ska ha vårat Exitmöte och vill vara utvilad då så ska strax krypa ner i sängen. Hoppas ni får en bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar