söndag 21 oktober 2012

Ett finare stöd är svårt att få

De senaste dagarna har jag fått såå fina mail, peppningar och lyckoönslingar. Jag har även fått så fina meddelanden av underbara Emelies vänner och familj. De har skrivit fina citat och peppningar. När jag läste meddelandena kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Känslorna bubblade värre än jag vet inte vad. Jag fick en klump i magen, hur f** ska jag klara mig utan Emelie? Jag vet att hon har världens bästa stöd hos sin pojkvän, familj, vänner och släkt. Det märktes tydligt i det de skrev till mig. Har inte fått chansen att riktigt prata med henne om att jag ska flytta. Senast vi sågs var jag mer inne på att åka hem än att tacka ja till en familj. Och att det blir en familj i Chicago istället för Boston.. det känns inte roligt. Men ; What doesn't kill you make you stronger!
Efter att ha jobbar hela dagen ska jag nu åka iväg till Emelie som jobbar ikväll. Vi ska ha myspys och jag har faksikt med några saker för att överraska henne... I know she's gonna like it!

Min familj, vänner och bekanta hemma, ni är världsbäst. Saknar er varje dag - men vet att vi kommer ses igen. Om 10 månader, wihoo!


2 kommentarer:

  1. Älskade Ellen! Du är så fin. Ska bli spännande för dig och få träffa familjen i Chicago. Att de får lära känna världens finaste, godaste, duktigaste, snällaste, omtänksammaste au pair i USA. Det låter så hoppfullt. Längtar efter att få komma o hälsa på dig. ❤ Emelie är en mycket fin vän. Ni kommer att hålla kontakten med varandra. Vi får fixa att du kan flyga o hälsa på henne. Många kramar till dig min älskling. Du är bäst!!! Kramar från mamma, pappa och lillsyrran.,, o Elisa 😻

    SvaraRadera