fredag 19 oktober 2012

Skype

Har försökt få tag på min LCC både igår och idag men utan framgång.
Jag bestämde Skype date med mamman i familjen så hon ringde mig för en timme sen. Hon var så snäll. Det verkar vara en riktig toppenfamilj och jag berättade faktiskt för henne att tanken att åka hem har slagit mig. "Well, you are in the country, come to us, give it a go, see a new city, try it and if you don't like it, then go home, but know that you at least tried it".
Ringde även och pratade med deras LCC, vilken underbar människa! Det första hon sa var:" Ohh, Ellen darling, I have to say, I love your picture on the profile, it's the best one I've ever seen"
Genom att säga så charmerande saker hade de mig haft inlindad runt lillfingret. Ja, nu ska jag alltså prova på det här. Och just nu är jag jätteförväntansfull. Verkar vare en toppenfamilj. Finns inget hemma i Sverige som inte kan vänta några månader till. eller hur?

Mamman är halvsvensk och enligt henne så var den viktigaste frågan de hade till mig: kommer du laga svenska pannkakor? Svar: Yeeeeees!

11 kommentarer:

  1. Ha ha kul!!!! Puss min goding. Mammsen : )

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det verkar lösa sig tillslut, som sagt - Sverige kan vänta! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, ja det känns som en lättnad!! Sverige finns kvar och väntar, det här äventyret händer once in a lifetime!! :)

      Radera
  3. Hej Ellen! Hittade till din blogg för ett tag sen :) Jag har ganska nyligen kommit till USA som au pair och bor i Chicago :) läste nu att det verkar som att du är på väg hit och vill bara önska dig lycka till. Kommer du hit möter jag gärna upp dig ngn gång :) /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna!! Jag pratade med min nya LCC, Karen. Hon sa att det var en svensk tjej som hette just Anna som bodde 5 minuter från där jag ska bo i Chicago. Kan det möjligtvis vara du? :) Bor du i/nära Lake Forest? :) Ja, jag ses gärna! Du kan få guida mig lite!! :) KRAM

      Radera
    2. Det är jag!! :)Var på månadsmöte idag och Karen berättade att det var du som skulle komma. Så himla roligt. Jag är ganska ny här men trivs väldigt bra. Området är så himla mysigt. Ska bli jätteroligt att träffa dig :) Kram

      Radera
    3. Åh, vad kul!! Känns väldigt skönt att ha fått kontakt med någon som bor där! :) Kan du lägga till min på facebook så vi kan prata lite mer där? :) Ellen Eklund heter ja (ifall du råkar ha missat de ;)) Låter toppen! Vill se och uppleva ALLT!! KRAM :)

      Radera
  4. Sklnt att det fixat sig med ny familj. Kram från oss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns bra. Sverige kan vänta. Nu ger jag järnet här!! KRAM!!

      Radera
  5. Har följt din blogg ett tag...Vad roligt att det löste sig för dig! :) Är glad för din skull! Hoppas att allt blir bra hos din nya värdfamilj. När flyttar du till Chicago?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att höra!! Ja det känns bra! Det hoppas verkligen jag med. Det blir nog fina fisken. Biljetterna bokas imorgon så vet inte innan dess, men skulle tro att det blir senast om en vecka. Så vilken dag som helst efter fredag..

      Radera