fredag 19 oktober 2012

Leva livet

En gång, vid precis ett sånt tillfälle som behövs, så träffar man en person som verkar vara som vilken person som helst. När man lärt känna personen så märker man hur speciell och underbar människan är. Hur mycket man kan lära från varandara och hur kul man kan ha ihop. Ikväll träffade jag min "bästa amerikanska kompis", min stöttepelare och partner in crime. Jag har så mycket blandade känslor just nu. Jag kunde inte hålla tillbaka känslorna, mina ögon tårades och jag kunde verkligen inte hålla tillbaka någonting. Jag har fått en matchning, en familj i Chicago. De verkar jättebra. Jättesnälla, helt toppen. En sån familj som jag skulle vilja ha, och de har sagt att de vill ha mig, men jag måste bestämma mig fort. Barnen är 9 och 13, en tjej och en kille. Pappan plastikkirurg och hans sambo driver en butik. Det känns om om jag har två val. Tacka ja till den här familjen, eller att åka hem. Jag känner att min situation i min nuvarande värdfamilj har sänkt mig väldigt mycket, jag är inte lika glad som vanligt och jag har fortfarande problem med magkatarr. Men åka hem efter endast 8 veckor här. Är det något jag vill göra?
Tanken på att lämna alla UNDERBARA personer jag lärt känna här? Det är skrämmande.
Jag är som ett frågetecken.



5 kommentarer:

  1. Hur du skall göra kan ju bara du själv bestämma, vad hindrar dig att testa en ny familj och OM det inte skulle funka, då åka hem? Lycka Till! Du har ju inte varit i rematch så många dagar än, min dotter ratade två familjer, två familjer valde en annan aupair och den femte blev bra. Det tog åtta dagar. Åtta dagar av konstant oro, hopp, förtvivlan och till slut glädje :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för peppen!! Det var välbehövligt :) Fy, vet hur hon kände. Inte lätt... Vad kul att hon hittade en bra familj! Hur trivs hon? Funkar allt bra för henne i sin nya familj? :)

      Radera
  2. Hej! Fint skrivet. Testa Ellen. Vad har du att förlora? Vi finns kvar i kalla Sverige. Ge USA en chans!!! Prata med Chicago fam o känn dem på pulsen.

    SvaraRadera
  3. Hör gärna av dig snart igen. Du ska se att det blir bra. Kramar mamma 😍

    SvaraRadera
  4. Så roligt att du har många fina vänner där Ellen!!! Krama Emelie om det nu är så hon heter från mig. Kram till er bägge två. Mammsen 😍❤

    SvaraRadera