tisdag 16 oktober 2012

Frustration

Började dagen med att jobba två timmar. Väckte barnen, gav dem frukost, meds och packade skolväskorna, jag körde till skolan, hem, tvätta kläder. Off.

Powerwalk i reservatet med emelie, amerikans frukost på maugnus restaurant i wellsley, tur jag har henne.

Jag skickade ett mail till min program director (pd) som fortfarande inte hört av sig. Jag sa att jag kände mig väldigt stressad och att varje dag var betydelsefull. Fick kontakt med en annan Lcc i området här igår, han har gett mig lite tips och jag är väldigt tacksam för det. Jag fick svar från min pd att hon skulle kontakta mig innan 11.30 idag varpå hon svarade att hon skulle det.
Lccen jag pratade med berättade att pd;n skulle kontakta au pairen senast 11.59 am dagen efter att mm haft exitmötet, för att man behöver få tiden att hitta en ny familj. Känns inte så kul att hon inte ringt fast hon lovat. Enligt den här andra lccn har jag rätt till att få stanna här i mer än 2 veckor om jag inte hittar något. Jag har rätt att bo hos en kompis eller liknande här under 1 vecka och ha daglig kontakt med cultural care och vara aktiv med sökandet. Vad mer kan jag göra?min Lcc sa att jag inte skulle kolla runt med andra lccer min först vecka i rematch...men jag har inte kunnat hålla mig så har kollat runt iaf..

Update: min pd ringde nyss och ställde ett antal frågor, det verkar som om min värdfamilj gett mig för lite ledigt och gått emot regulationerna.. Hur som helst kommer jag bli matchad med en familj 20 minuter från här, vi ska försöka ses och från där får vi se vd som händer.. Nu får det bära eller brista. Har jag inte fått familj innan den 26/10 bokas mitt flyg hem...

2 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att det fixar sig Ellen! Kram!!

    SvaraRadera