tisdag 23 oktober 2012

Ibland är livet lite komiskt. Som när man kör sitt värdbarn till skolan och plötsligt en oljelampa tänds i bilen för att sedan 3 sekunder senare vara borta. När jag släppt av Ellie parkerade jag bilen och kollade oljenivån i bilen. På mätaren kunde jag inte se ett enda litet spår av olja. Förstod att de inte var det bästa tecknet och åkte mot närmsta bensinmack. Teknikern som hjälpte mig fick hälla i 3 flaskor olja, ungefär 2,5 liter. Hmm.. Nu klarar jag mig nog veckan ut i alla fall ;) Berättade för min värdmamma som skulle riga Volkswagen och be dem titta på bilen så det inte är något läckage eller så. Konstigt att oljelampan inte tänds tidigare...  Sitter nu och skulle kolla på tv, men vad händer då? Jo då går strömen.
Ska åka till gymmet nu och kolla om det finns någon möjlighet att upphöva mitt medlemsskap. Att betala för 6 månader och använda 1 är inte bästa dealen.. sen fortsätter jag hem till Erika där det bjuds på lunch ! Ha en fin Tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar