måndag 29 oktober 2012

Shopping

Vaknade upp vid 8 av att hunden skällde. Det är inte lite lyhört här måste jag meddela. Låg kvar i sängen och småtittade på datorn när dörren till mig öppnas och ett av barnen springer in, går fram till mig och säger; ge mig koden till internet. Godmorgon på dig med tänkte jag men gav lydigt honom lösenordet. Låg kvar i sängen och försökte vila upp mig lite. Vid ett tiden blev jag upphämtad av Anna, en trevlig svensk som är au pair en bit bort. Hon har varit här i 3 veckor så hon kunde visa mig runt lite grann. Vi åkte till ett mall, och jag hittade mer än jag borde gjort. Men vad gör man när man ser något man måste ha? Köper det naturligtvis. Vi åt lunch och gick runt och kikade i butiker några timmar och sen bestämde vi oss för att ta oss till stranden här. Hujeda mig vad fint det var!! Hade med min kameran man glömde minneskortet i datorn, en kombo som inte är uppskattad hos mig vill jag lova. Har ju dick ingen annan än mig själv att skylla. Vi bestämde oss för att ta en fika på Starbucks och när vi satt där och pratade om allt mellan himel och jord kom det fram en tjej till oss. "Ursäkta, pratar ni svenska?" Åhh så visade det sig att det var en tjej från Malmö som pluggade på Lake Forest Collage. Hon blev så glad att hon fick tårar i ögonen när vi berättade att vi bodde här. Hon lovade att ta med oss på collageparties och då blev Ellen gladare än gladast. Åkte hem och sen hade vi en familjemiddag med svenska köttbullar här. Var gott, inte riktigt som hemma, men godkänt!

Kuvärtväska - Charming Charlie $21



Scarf - Charming Charlie $14

Hårserum + platt/-locktång + kam + värmeväska - Herstyler - $139



Earrings - Francesca's - $ 12, each


Matches - Francesca's - $ 3 each

Dress American Eagle - on sale from $59 to $19



1 kommentar:

  1. Åh, så mycket fint du hittat. Särskilt klänningen den var sååå fin. 😍 Va roligt att Anna o du har träffats o häftigt med de andra svenska tjejerna. Må så gott. Vi hörs på fejjan. Kram mamma ❤

    SvaraRadera