tisdag 23 oktober 2012

Why are you leaving us?

Hade en mysig fika hos Ebba. Vi började prata om våra au pair videos som vi gjorde när vi var i Sverige och letade efter våra blivande familjer. Ebba förklarade hur hennes video var och då gick det upp ett ljus för mig. Jag tittade på ebbas video precis innan hon blev matchad med sin familj. När jag såg hennes video tänkte jag :hon verkar vara en cool tjej, hon är en sån tjej jag vill hänga med. Det var ganska komiskt att jag kom på det när vi låg där i hennes säng och pratade om allt mellan himmel och jord. Tänk om jag hade vetat det när jag såg hennes video, att vi 6 månader skulle skratta åt det och faktiskt vara bra vänner. Livet är allt bra lustigt ibland.

När James kom hem från skolan såg jag att han var lite nere. Jag frågade om han hade haft en bra dag osv vidare vilket han hade haft. Han började genast berätta att han hittat flera av hans leksaker som han tappat på skolbussen. Det firade vi med en high-five, som vi alltid gör när han hittar någon av hans borttappade leksaker. När det var dags för snack dukade James upp snack till båda oss två och jag spexade till det genom att leka russinleken som jag alltid gjorde när jag var liten, den gick minst sagt hem. Han kollade på mig och frågade med ledsen röst:
- Ellen, why are you leaving us?
E: - I love you guys but this is too stressful for me. It's gonna be really hard to leave because I'm gonna miss you so much.
J- I'm gonna miss you too. Every day.
E - let's make the best of my last week here?
J - the best week.

Fick mina flygbiljetter idag. Hade räknat med att åka till Chicago på måndag, men här är det snabb ryck. Fredag lyfter planet mot nya äventyr. Hade hoppats på att få tillbringa helgen med mina vänner här, ha det allmänt bra och ha en kul sista helg i Boston. Vi som hade planerat hela helgen. Synd men det är så det är. Om 4 dagar börjar mitt liv i Chicago. Lovar att skriva lite mer om familjen som jag ska till. När jag har mer tid. Jobbar långa dagar den här veckan och när jag är ledig försöker jag passa på att träffa så många jag kan här.

My American adventure isn't stoping here, it's just taking a different turn.

1 kommentar:

  1. Du kommer älska Chicago. Bästa staden! Dock lämnar jag den efter nara 1 ½ månad (au pairandet var inget för mig..) ;)

    SvaraRadera