fredag 23 november 2012

dagens tidning







6 kommentarer:

  1. Du är den största kämpen!!!!! /Your partner in crime

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh älskade vän!! Tusen tack för all stöttning du gett mig!! Ser fram emot vår nästa skype!! LOVIE

      Radera
  2. Linda och Emilia :)26 november 2012 kl. 10:40

    Hej! kommer föräldrarna att bli anmälda för det dom gjort eller kommer barnen att få lov att bo kvar i familjen trots som dem blir behandlade?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej tjejer! :) Det kommer inte ske en anmälan, vad jag vet om. Organisationen sa till mig att familjen var avstängd från programmet TILLFÄLLIGT. Så vad som händer med familjen vågar inte jag inte tänka på, men att de skulle ta till åtgärder mot familjen, de har jag svårt att tro. Lider med barnen.

      Radera
  3. Men du... jag tänkte på det där med flygbiljetten. För i kontraktet står det tydligt och klart att om man avbryter sitt Au pair år så får man bekosta hemresan själv? Så egentligen gjorde inte CC fel där, för den "regeln" har alla Au pair organisationer:)

    /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna! Det har du helt rätt i, men den situationen jag hamnade i var att jag inte ville hem. Jag ville inte avbryta mitt år och först lovade cc att betala mitt flyg hem eller erbjuda mig en ny värdfamilj, men sen när familjen var hotfull mot mig vägrade cc att hjälpa mig och mitt enda alternativ var att åka hem.

      Radera