fredag 28 september 2012

4 Veckor i Boston

Älskade fredag. Vaknade upp med ett leende på läpparna, nöjd med gårdagen och glad över att vara ledig till 2 idag. Direkt när jag vaknade åkte jag och tankade bilen, åkte till en svensk som bor här i Weston. Hennes man är från mariestad, så vi hade en hel del att prata om. Hon hade fått lite saker som var mina som kommit fel adress, hämtade det och sen bjöd hon på kaffe. Vi satt och pratade om allt och ingenting, förväntningar, för och nackdelar med au pair livet. De har skaffat en svensk au pair och han kommer till familjen om några veckor så blev en hel prat om det, vips så hade jag varit där i 3 timmar och de blev dags för lunch så då bjöd hon på ost och kex som vi mumsade i oss. Det är så otroligt skönt att få prata med en vuxen, på svenska, och att vi kan prata om mitt HEM i Sverige eftersom de spenderar ett antal månader i Mariestad varje år visste hon precis vad jag pratade om. En känsla av hemma. Nu ska jag fixa lite här i huset, börjar jobba kvart över 2, och jobbar 3 timmar, en väldigt skön dag. Så ikväll ska jag äta middag med Sofia. Vi har ju faktiskt varit hos familjen i 4 veckor, de måste ju firas. En milstolpe. En månad närmre det stora målet. En månad mindre till jag får träffa min familj. Är inte allt för långt kvar tills jag får göra det nämligen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar