måndag 22 oktober 2012

Kvällstankar

Har haft en supermysig dag i Boston/Cambridge med härliga tjejer. Jag och Emelie åkte till Harvard och kikade på den tävlingen som var där. Träffade på härligt folk och alla är så roligt nyfikna när man går och pratar ett annat språk. Folk är verkligen trevliga och nyfikna på vad man gör här, vad man kommer ifrån och hur man trivs i landet. Det är ovanligt om vi inte får den frågan när vi är ett gäng svenkar som hittar på saker. När vi senare under dagen gick några fler tjejer inne i Boston så är det en kille som ropar: Hej svenkar!! Det visade sig vara ett gäng norrmän som var här på semester. Inte illa! Jag var sugen på att åka duck boats. De är som guidad tur i Boston, både på land och på vattnet, efter några om och men fick jag även med mig Sofia, Sandra och Emelie på äventyret och nu kan vi kryssa av de från vår bucketlist. Tanken slog mig att det förmodligen är min sista dag inne i Boston, för nöjesskull. Efter många timmars promenerande mötte vi upp Victoria och gick och åt på en italiensk restaurang i North end. När vi satt på restaurangen fick jag ett sms från min värdpappa om att de berättat för barnen att jag ska lämna familjen. Barnen hade blivit ledsna men pojken hade tagit det värst. Kommer behöva sätta mig ner och förklara/prata mer med honom imorgon. Fina barn, kommer sakna dem något enormt!! Åh.
Kan dela mig med av dagens roligaste händelse. Vi gick runt inne i Boston när vi gick förbi en brandstation, jag tyckte de skulle vara lite fräckt att ha en bild på oss tjejer framför en brandbil och de var inte sena på att hoppa på iden. Brandmännen verkade gilla tanken och ville vara med och posa på bild, haha vilken kille. Roligt minne och rolig kväll med fina tjejer.
När jag kom hem pratade jag lite med mina värdföräldrar om läget och så vidare. Jag såg på mitt schema att min sista arbetsdag var på torsdag men frågade om jag fick bo kvar över helgen, de berättade då att Cultural Care ville boka mitt flyg på fredag... Jag som hade så roliga planer på lördag! Åh, gillar inte detta. Hoppas att flygbiljetterna är ap dyra över helgen så att jag får biljett bokad i början på nästa vecka. Wish me luck!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar